2011. október 16., vasárnap

Mákos, szezámos sós rúd recept

Hozzávalók 40-45 rúdhoz: 20 dkg fehér liszt, 10 dkg teljes kiőrlésű liszt, 10 dkg búzadara (én tönkölyliszteket használtam hozzá), 5-5 dkg egész mákszem és szezámmag, 1 tk só, 25 dkg zsiradék (én 10 dkg vajat és 15 dkg kókuszzsírt használtam), ½ cs sütőpor, 1 tojás, 10 dkg reszelt trappista sajt, 1 ek tejföl

Mákos, szezámos sós rúd
A a liszteket, a darát, a sót, a sütőport, és a magokat jól összekevertem.
Majd hozzáadtam a szoba hőmérsékletű vajat, kókuszzsírt, a sajtot, és a tojást is.
Kézzel elkezdtem összegyúrni.
1 ek tejföllel lazítottam a tésztát, amit cipóra formáltam, és fél órára betettem a hűtőbe pihenni.
Majd két részre vágta, egyenként fél cm vastagságú téglalappá nyújtottam őket.
1-1 cm széles csíkokat vágtam, amelyeket feleztem.
Sütőpapírral bélelt tepsiben, 200 fokos sütőben 13 perc alatt ropogósra sütöttem őket.
Minden túlzás nélkül állíthatom, hogy remek receptet olvas most, amit érdemes kipróbálni.
Nagyon finom, ropogós, viszont kicsit morzsálós a sütemény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése