2011. augusztus 25., csütörtök

Kölesfasírt cukkíni főzelékkel recept

Tavasszal, amikor friss medvehagymához jutok, mindig készítek köles fasírtot, mert abban különösen ízletes. Ehhez a medvehagymás köles fasírt recepthez cukkíii főzeléket, és friss vegyes salátát készítettem köretként. Könnyű, diétás, egészséges recept.





Kölesfasírt cukkíni főzelékkel recept fotóval
Hozzávalók 2 főre: 1 csésze köles (kb. 2 dl), 3 dl víz, 1 csapott ek Veganatura (sós, reform ételízesítő), 2 ek apróra vágott medvehagyma, 6 dkg reszelt karaván sajt, 2 tojás, őrölt bors
Hozzávalók a főzelékhez: 1 cukkini (kb. 25 dkg-os), 2 szál sárgarépa, 1 ek zsiradék (pl. vaj, kókuszzsír, olíva olaj), 1,5 dl tej (növényi szójatej vagy szójás főzőkrém is jó), 1 tk kukoricakeményítő, 1 tk Veganatura
Kölesfasírt cukkíni főzelékkel recept fotóval
A kölest pároljuk meg a vízben.
Ha kész, hűtsük langyosra.
Keverjük bele a fűszereket, a tojásokat, végül a reszelt sajtot is.
TIPP: Én tettem bele 2 ek shitake gombás szendvics port is, ami igen jót tett neki, de akár el is hagymató.
TIPP: A medvehagymához csak tavasszal lehet frissen hozzájutni. Az év más szakaiban vagy olajban eltett medvehagymával, vagy metélőhagymával, újhagymával is ízesíthetjük.
Egy kisebb serpenyőben hevítsük fel zsiradékot.
A kölesből formázzunk nagyobb diónyi golyókat, és süssük őket arany barnára.
A főzelékhez mossuk meg a zöldségeket.
TIPP: Ha gyümölcsmosóval mossuk meg, biztosak lehetünk benne, hogy eltávolítottuk a szennyeződéseket, és így a cukkinit akár héjastól is beletehetjük a főzelékbe.
Én egy lengővillás hámozóval hihetetlenül vékonyra csíkoztam a zöldségeket, szerintem még 0,5 mm vastag sem volt a sok színes zöldségcsík.
Egy serpenyőben felhevítettem 1 ek zsiradékot, erre szedtem a zöldségcsíkokat.
Pár percig pároltam, majd natur vega mixel ízesítettem.
Rászórtam a keményítőt, és felöntöttem a tejjel.
Alaposan átkevertem, hogy a keményítő ne legyen csomós.
Frissen fogyasztottuk. Máténak különösen ízlett a köles fasírt, még repetázott is belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése