2011. augusztus 22., hétfő

Reform tojásos nokedli recept

A gyors, tápláló, és olcsó receptek kategóriába sorolható ez a klasszikus tészta étel. Ezek a nokedlik viszont zablisztből készültek. A zabról köztudott, hogy lúgosító hatása van, energetizál, és a benne lévő B-vitaminoknak köszönhetően az idegekre is kedvezően hat.
Reform tojásos nokedli recept
Hozzávalók 3-4 főre: 250 g zabpehely, 2+4 tojás, só, víz, 1-1 ek olíva olaj

A zabpelyhet üres serpenyőben enyhén pirítsuk meg. Figyeljünk azonban arra, hogy ne színeződjön el, ne égjen meg.
Majd egy turmixgépben őröljük selymesen lisztesre.
Én Thermomixben 10 másodperc alatt 10-es fokozaton értem el a megfelelő hatást.
A lisztet sózzuk, majd 2 tojással, és vízzel kikevertem galuska állagúra. A hagyományos nokedlivel ellenben egy picivel több vizet adtam hozzá, mert a zab jobban veszi fel a nedvességet.
Forró, lobogó vízben kiszaggattam a galuskákat.
Szinte azonnal feljöttek a víz tetejére, és már szedtem is ki.
A serpenyőben felhevítettem 1 ek olíva olajt, amikor már jó forró volt, rászedtem a nokedliket.
Kicsit érdemes átpirítani, és amikor a galuskák is jó forrók, akkor ráönteni a sóval felvert (4 db) tojásokat.
Folyamatosan kevertem, hogy ne álljon össze az bétel, hanem szép pergős maradjon.
Ecetes fejes salátával ettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése