2011. augusztus 22., hétfő

Reform zserbó recept


 Elhatároztam, hogy pár klasszikus magyar süteményt elkészítek reformosabb változatban. A zserbóra esett az első választásom, mert nagyon szeretem. Az eredmény csodás lett, egészségesebb, és nem tocsog a cukorban sem.

Reform zserbó
Hozzávalók egy 23 cm átmérőjű, kapcsos tortaformához: 200 g teljes kiőrlésű búzaliszt (még jobb a tönkölyliszt), 1 ek porított nádcukor, csipet só, 1/3 mk szódabikarbóna, 1 dkg élesztő (friss), 100 g kókuszzsír (vagy vaj), 1 tojás sárgája, tej (tehéntej vagy rizstej)
Továbbá 200 g darált dió, 450-500 ml házi sárgabaracklekvár (én a saját mézes lekváromat használtam fel hozzá)
A bevonóhoz: 10 dkg étcsokoládé (min. 65 %-os), 75 ml tejszín, 2,2 dkg vaj vagy kóksuzzsír, 2,5 dkg nádcukor

A tészta hozzávalóit morzsoljuk össze, majd annyi tejet adjunk hozzá, hogy ruganyos, de szépen formázható tésztát kapjunk.
Ebben a receptben nem kell az élesztőt felfuttatni, egyszerűen csak morzsoljuk bele a tésztába. Hasonlóan készülnek a bejglik, pozsonyi kiflik is.
Egészség tipp: Ha tejmentesre szeretné valaki készíteni, akkor kókuszzsírt használjon fel hozzá, és rizstejet. Én egyébként ezekkel készítettem a saját verziómat. Kókuszzsírt már majdnem minden reform boltban lehet kapni. Van olyan márka is, aminek 1000-1200 ft kilója, így 100 g még olcsóbbra is kijöhet, mint a vaj. Tehát nem a megfizethetetlen kategória.
A töltelékhez nem használtam fel plusz cukrot. A legtöbb recept egy ekkora adaghoz még legalább 100-150 g cukrot hozzáad, ami szerintem felesleges, hiszen a lekvár is igen éhes. Főleg, ha azt vesszük, hogy a legtöbb lekvár legalább 40-50 %-ban cukrot tartalmaz. Tehát én ezt a részét kihagytam egyszerűen.
Vágjuk a tésztát 4 darabra. Az egyik legyen kicsit nagyobb a többinél.
A formát vajazzuk, zsírozzuk ki.
A nagyobb tésztadarabot lisztezett felületen nyújtsuk ki akkora körre, hogy a forma alján 4-4 cm-re túllógjon a széleken.
Erre jön a lekvár 1/3-ad része, és a dió harmada is.
Majd nyújtsuk ki a következő lapot, de azt már kb. akkorára, mint a gyűrű átmérője.
Helyezzük rá a dióra, majd ismételjük meg ezt a rétegezést háromszor.
Legfelülre tészta kerüljön, amit próbáljunk meg odacsípni a kilógó tésztához.
Villával szurkáljuk be a tetejét, és mehet a 180 fokra előmelegített sütőbe légkeverés nélkül.
50 percig süssük.
Majd hűtsük langyosra, és fordítsuk meg úgy, hogy a teteje kerüljön alulra. Így hűtsük ki teljesen. Érdemes egy egész napot pihentetni a csokival való áthúzást megelőzően.
A bevonóhoz olvasszuk fel gőz felett a máz hozzávalóit, majd borítsuk be vele a tortánkat.
Ha megdermedt, szeleteljük kedvünkre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése